Maak kennis met Marcus

Gepubliceerd: 04 februari 2025
Bijgewerkt: 21 februari 2025
Leestijd: 5 minuten

Inhoudsopgave

Kun je jezelf kort voorstellen en hoelang werk je al bij Go Online?

Hoi, ik ben Marcus. In maart 2023 kwam ik bij team Go Online als junior SEO specialist. Daarvoor heb ik in bijna twee jaar in de sales gewerkt, specifiek in de autobranche. Op een gegeven moment was het voor mij duidelijk dat sales niet mijn toekomst zou zijn. Ik haalde er geen voldoening meer uit en het dagelijkse plezier ebde langzaam weg.


Dus, het was tijd voor iets nieuws. Ik heb marketing altijd interessant gevonden, dus dat leek mij een goede richting om meer onderzoek naar te doen. Wat voor mij het belangrijkste is in werk, een gemotiveerd team, plezier en successen.


Hoe ben je in deze branche terechtgekomen? Wat trok je aan in het werken in SEO?

Tijdens mijn studie heb ik voor het eerst kennisgemaakt met SEO, dit was slechts een semester en toen wist ik nog niet dat ik hier uiteindelijk mijn werk van zou maken. Na mijn salesfunctie wilde ik iets in marketing doen en na wat onderzoek kwam ik uit bij SEO. Dat leek me wel wat, maar eerlijk gezegd had ik vrijwel geen ervaring.


De match met Go Online was er en samen besloten we de uitdaging aan te gaan. Shiva leerde mij de fijne kneepjes van het vak en zo groeide ik als SEO specialist. Het leukste van het vak is dat de diversiteit SEO. Er zijn zo veel factoren die meespelen in het succes van een website en elke onderdeel heeft een andere aanpak nodig. Daarnaast maakt het werken voor verschillende (type) klanten elke dag weer anders.


Waar haal jij je inspiratie vandaan als je aan een nieuw project begint?

Bij een nieuw project probeer ik zo veel mogelijk informatie en indrukken van het bedrijf te krijgen. Wij, als SEO bureau, gaan veel nieuwe content schrijven en om dat zo goed mogelijk te doen is het cruciaal je goed in te kunnen leven bedrijf van de klant. Naast gesprekken met de klant doen we zelf ook nog uitvoerig onderzoek naar de branche om een nog beter beeld te krijgen van het online landschap.


Welk onderdeel van je werk vind je het leukste?


Ik heb het al een beetje verklapt, maar dat is de diversiteit van het vak. Ik mag voor veel verschillende klanten werken. Iedere klant is anders en dus ook mijn aanpak, schrijfstijl en werkzaamheden.


Wat vind jij het leukste aan samenwerken met klanten?

Dit zijn de meetings met klanten. Vaak is SEO een beetje hocus pocus en denkt men dat wij met wat simpele aanpassingen ineens bovenaan in Google komen te staan. Was dat maar zo, haha. Naast het bespreken van resultaten en strategie is het tijdens deze meetings ook leuk om de klant mee te nemen in onze werkzaamheden, zodat de vage term SEO een beetje wordt ontraadseld.


Uiteindelijk is het doel dat onze activiteiten vertalen naar conversies. Meer bekendheid, contactmoment en orders. Om te zien dat een bedrijf dankzij onze werkzaamheden groeit en meer resultaat behaald geeft ontzettend veel voldoening.


Wat doe je graag in je vrije tijd? Heb je hobby’s of passies waar je helemaal in opgaat?

Als je dit aan mijn collega’s zou vragen dan zullen ze flink zuchten, het zijn er namelijk nogal wat. Hierbij een korte opsomming: BBQ’en, Formule 1, koffie, fitness en gezonde lifestyle, snelle auto’s, tennis en wildkamperen/survivallen. Al deze hobby’s doe ik met volle overgave. Een dagje niks doen is er voor mij niet bij.


Iron Viking


Kun je een fun fact over jezelf delen?

Een fun fact over mezelf, grappige vraag. Daar moet ik even over nadenken. Iets leuks vind ik lastig om te zeggen, maar iets waar persoonlijk ‘fact’ waar ik heel trots op ben, is het behalen van de Iron Viking Run in 2024. Dit is een loodzware obstakelrun door modder, water, zand met 100+ obstakels en 42 km hardlopen.


Heb je een favoriete plek waar je tot rust komt of juist inspiratie opdoet?


Het klinkt heel cliché, maar dat is thuis met mijn vriendin, als ik aan het BBQ’en ben in mijn buitenkeuken of gewoon lekker bij een kampvuur.


Wat is jouw ultieme guilty pleasure?


Een beetje raar misschien, maar ik kan bijna geen Formule 1 race kijken zonder Croky-paprikachips, man wat zijn die lekker!


Wat is jouw gouden tip voor bedrijven die willen investeren in hun online zichtbaarheid?

We staan aan de voet van een nieuw tijdperk; AI. Dit gaat ongetwijfeld een grote rol spelen in de manier waarop mensen online zoeken en in contact komen met bedrijven. Mijn grootste tip aan bedrijven is om menselijk te blijven. AI maakt veel processen een stuk makkelijker en wij gebruiken het ook voor onze werkzaamheden. Maar wees voorzichtig met alles te laten doen door AI en voorkom hiermee dat jouw website een ‘neppe’ AI-website wordt. Google kiest uiteindelijk ook voor authenticiteit en is slim genoeg om echte kwaliteit te herkennen.


Welke digitale trend binnen SEO mogen mensen echt niet missen in 2025?


Concreet voor 2025 is dit Google AI Overview. Dit is in een aantal landen al uitgerold en is een AI functie binnen Google. Je kan dus zelf een vraag stellen aan Google en deze komt met passende antwoorden. Het vervelende voor jou en ons is dat Google informatie van jouw website haalt en die al gelijk toont aan de klant. Hierdoor hoeft deze persoon niet meer door te klikken naar de website en heb jij minder bezoekers.


Deze trend wordt belangrijk om dit jaar in de gaten te houden en goed te analyseren wat deze nieuwe feature voor jouw website en onze werkzaamheden gaat betekenen.


Gerelateerde artikelen

15 december
5 minuten
27 februari
5 minuten
7 februari
5 minuten
4 februari
5 minuten

Samenwerken met ons?

Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe wij jullie bedrijf kunnen helpen aan meer resultaat door slimme strategieën en synergie tussen SEO, SEA en WEB. 


"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ontvang het laatste nieuws van Go Online!

Wij versturen maximaal 1 keer per kwartaal een e-mail.