EKI is een fabrikant van oplossingen in celrubber, schuim en rubber. Al sinds 1875 is EKI actief en gaat van generatie op generatie verder. In 2021 wisten zij de B2B Shopping Award te winnen!
EKI is een fabrikant van oplossingen in celrubber, schuim en rubber. Al sinds 1875 is EKI actief en gaat van generatie op generatie verder. In 2021 wisten zij de B2B Shopping Award te winnen!
EKI had al een goed draaiende Magento webshop. Hierdoor hebben wij alleen advies en verbeterpunten doorgegeven m.b.t. SEO technische elementen. We hebben een uitgebreide analyse gemaakt waarin we gekeken hebben naar de Core Web Vitals, de laadsnelheid, mobielvriendelijkheid, veiligheid en crawlability van de webshop. Uit deze analyses zijn kleine verbeterpunten gekomen die samen met de ontwikkelaar zijn opgepakt.
EKI is een B2B webshop voor bedrijven die iets met hun rubber en schuim producten wilt doen. De uitdaging was om EKI online beter te positioneren voor deze doelgroep en het beste online kennisplatform te worden van Nederland.
Nadat we een analyse hadden gemaakt van de website kwamen we erachter dat er enorm veel pagina’s waren opgezet zonder duidelijk doel of waar amper bezoekers op landen. Deze pagina’s waren puur opgezet t.b.v. SEO, maar scoorde niet of nauwelijks. Daarnaast hebben we de gehele categorie structuur onder de loep genomen en ook daar kwamen we dubbele categorieën tegen of categorieën met weinig waarde. Met deze informatie zijn we aan de slag gegaan en hebben we een nieuwe structuur uitgedacht die inmiddels geïmplementeerd is.
Een van onze doelen was om EKI beter online te positioneren en aan potentiële klanten te laten zien wat zij voor hen kunnen betekenen. In samenwerking zijn we daarom gestart met het opzetten van specifieke industrie pagina’s. Deze pagina’s zijn puur gericht om kwalitatieve content te leveren voor de gewenste doelgroep. Inmiddels zijn er al meer dan 12 pagina’s opgezet.
Om nog een betere online positionering te verkrijgen zijn we in samenwerking met EKI aan de slag gegaan om een begrippenlijst uit te werken en te implementeren op de website. Inmiddels hebben we verschillende kwalitatieve artikelen geschreven over bijvoorbeeld EPDM en PVC, pagina’s die nu behoorlijk wat bezoekers opleveren. De komende tijd zijn we nog druk bezig om deze pagina’s uit te breiden!
EKI had een domein wijziging ondergaan en ondervond daarvan nog wat problemen, met name op het gebied van backlinks. Zo zagen we een hoop backlinks die nog naar het oude domein waren gelinkt en bevatte het nieuwe domein veel toxic (spam) backlinks. Wij zijn aan de slag gegaan om al deze toxic backlinks op te sporen en deze te laten verwijderen. Daarnaast zijn we bezig geweest met het verbeteren van het linkprofiel door backlinks te generen van kwalitatieve domeinen naar EKI. Inmiddels hebben we meer dan 100 nieuwe kwalitatieve verwijzende domeinen erbij!
Voor EKI zijn er middels Hotjar heatmaps en surveys aangemaakt om te achterhalen waar bezoekers afhaken en bepaalde zaken missen op de webshop. Er is een specifieke survey opgezet om te achterhalen of bezoekers iets miste op pagina’s. Maar liefst 89% ervoer geen probleem, de overige 11% is geanalyseerd en actie op ondernomen. Middels deze testen hebben we conversie verbeterpunten doorgevoerd waardoor er meer omzet is gerealiseerd voor EKI.
Wil je weten hoe je sneller je resultaat bereikt? Vul het formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op.
"*" geeft vereiste velden aan