Over de klant

EKI is een fabrikant van oplossingen in celrubber, schuim en rubber. Al sinds 1875 is EKI actief en gaat van generatie op generatie verder. In 2021 wisten zij de B2B Shopping Award te winnen! 


  • 23% organische groei gerealiseerd
  • 30+ topposities op zoekwoorden als epdm, rubber en schuim
  • 15% meer organische transacties

Samengewerkt aan dit project

Shiva
Shiva
Go Online
Marcus
Marcus
Go Online
Bart
Bart
EKI
Sophie
Sophie
EKI
1
2
3

Go for customization

Wij ontwikkelen maatwerk websites op basis van WordPress. Voor webshops maken we gebruik van WooCommerce, hét grootste open source e-commerce platform van de wereld. Onze websites zijn speciaal ontworpen en ontwikkeld om unieke bedrijfsbehoeften te vervullen, met aangepaste functies, geoptimaliseerd voor Google en ingericht om meer conversies te realiseren. 

Go for traffic

SEO is voor ons de bakermat van marketing. Een website die niet geoptimaliseerd is of niet investeert in SEO, loopt flink omzet mis. Wij hebben ons als bureau volledig gespecialiseerd in SEO, omdat wij geloven in deze marketingtechniek. Wij zorgen ervoor dat jullie website aan alle technische eisen van Google voldoet, kwalitatieve content bevat en dat er aandacht wordt besteed aan een kwalitatief linkprofiel. Met als doel meer bezoekers naar jullie website te krijgen. 

Go for revenue

Een continue stroom van bezoekers creëren naar de website door middel van een kwalitatieve SEO-strategie is de start. Deze bezoekers omzetten naar klanten is het doel. In deze stap analyseren we de website en kijken we naar waar bezoekers afhaken. Conversie optimalisatie is niet zomaar een tactiek; het is een voortdurende strategie voor groei en klanttevredenheid.

1

Customization

EKI had al een goed draaiende Magento webshop. Hierdoor hebben wij alleen advies en verbeterpunten doorgegeven m.b.t. SEO technische elementen. We hebben een uitgebreide analyse gemaakt waarin we gekeken hebben naar de Core Web Vitals, de laadsnelheid, mobielvriendelijkheid, veiligheid en crawlability van de webshop. Uit deze analyses zijn kleine verbeterpunten gekomen die samen met de ontwikkelaar zijn opgepakt. 


2

Traffic

EKI is een B2B webshop voor bedrijven die iets met hun rubber en schuim producten wilt doen. De uitdaging was om EKI online beter te positioneren voor deze doelgroep en het beste online kennisplatform te worden van Nederland. 


SEO structuur

Nadat we een analyse hadden gemaakt van de website kwamen we erachter dat er enorm veel pagina’s waren opgezet zonder duidelijk doel of waar amper bezoekers op landen. Deze pagina’s waren puur opgezet t.b.v. SEO, maar scoorde niet of nauwelijks. Daarnaast hebben we de gehele categorie structuur onder de loep genomen en ook daar kwamen we dubbele categorieën tegen of categorieën met weinig waarde. Met deze informatie zijn we aan de slag gegaan en hebben we een nieuwe structuur uitgedacht die inmiddels geïmplementeerd is. 


Industrie pagina's

Een van onze doelen was om EKI beter online te positioneren en aan potentiële klanten te laten zien wat zij voor hen kunnen betekenen. In samenwerking zijn we daarom gestart met het opzetten van specifieke industrie pagina’s. Deze pagina’s zijn puur gericht om kwalitatieve content te leveren voor de gewenste doelgroep. Inmiddels zijn er al meer dan 12 pagina’s opgezet. 


Kennisbank

Om nog een betere online positionering te verkrijgen zijn we in samenwerking met EKI aan de slag gegaan om een begrippenlijst uit te werken en te implementeren op de website. Inmiddels hebben we verschillende kwalitatieve artikelen geschreven over bijvoorbeeld EPDM en PVC, pagina’s die nu behoorlijk wat bezoekers opleveren. De komende tijd zijn we nog druk bezig om deze pagina’s uit te breiden! 


Linkbuilding

EKI had een domein wijziging ondergaan en ondervond daarvan nog wat problemen, met name op het gebied van backlinks. Zo zagen we een hoop backlinks die nog naar het oude domein waren gelinkt en bevatte het nieuwe domein veel toxic (spam) backlinks. Wij zijn aan de slag gegaan om al deze toxic backlinks op te sporen en deze te laten verwijderen. Daarnaast zijn we bezig geweest met het verbeteren van het linkprofiel door backlinks te generen van kwalitatieve domeinen naar EKI. Inmiddels hebben we meer dan 100 nieuwe kwalitatieve verwijzende domeinen erbij! 


23%
organische groei
30+
topposities
100%
Meer verwijzende domeinen
3

Revenue

Voor EKI zijn er middels Hotjar heatmaps en surveys aangemaakt om te achterhalen waar bezoekers afhaken en bepaalde zaken missen op de webshop. Er is een specifieke survey opgezet om te achterhalen of bezoekers iets miste op pagina’s. Maar liefst 89% ervoer geen probleem, de overige 11% is geanalyseerd en actie op ondernomen. Middels deze testen hebben we conversie verbeterpunten doorgevoerd waardoor er meer omzet is gerealiseerd voor EKI. 


15%
meer organische transacties
200+
Hotjar inzendingen
48%
hogere organische opbrengst

Gerelateerde cases

Zijn wij een match?

Benieuwd of wij een match zijn? Doe de test! Wij werken uitsluitend voor bedrijven met een duidelijke conversiedoel en ambitie om online te groeien. Om te achterhalen of wij een match zijn hebben we een test ontwikkeld. De test bestaat uit een aantal vragen en duurt niet langer dan een paar minuten om in te vullen. 


Heeft jullie website een duidelijk conversiedoel?
Maandelijks investeren in SEO en CRO helpt mijn bedrijf vooruit.
Wij zijn op zoek naar een bureau voor een duurzame samenwerking.
Wij zijn op zoek naar echte specialisten en niet naar een full service bureau.
Wij hechten waarde aan een pragmatische aanpak en transparantie (hands-on mentaliteit).

Ontvang het laatste nieuws van Go Online!

Wij versturen maximaal 1 keer per kwartaal een e-mail.