Wij werken samen met

Samenwerking sinds 2024
Samenwerking sinds 2023
Samenwerking sinds 2019
Samenwerking sinds 2018
Samenwerking sinds 2024
Samenwerking sinds 2023
Samenwerking sinds 2024
Samenwerking sinds 2024

Wat is adverteren in Google?

Google Ads is een dienst van Google waarmee je in hun netwerken kan adverteren. Het is een krachtig online advertentieplatform op ’s werelds meest gebruikte zoekmachine en opent deuren naar een grote online doelgroep. Met Google Ads kunnen adverteerders hun boodschap aan een gericht publiek presenteren via tekstadvertenties, displayadvertenties, en videoadvertenties. Bereik jouw potentiële klant door de advertenties specifiek te targeten. Richt de advertentie bijvoorbeeld op specifieke zoekwoorden, locatie of demografie. Zo zorg je voor meer zichtbaarheid bij de potentiële klant en uiteindelijk voor meer klanten.


Is Google Ads hetzelfde als SEA?


Adverteren in Google wordt soms ook wel SEA (Search Engine Advertising) genoemd. Google is dan wel veruit de grootste zoekmachine, SEA en Google Ads zijn geen synoniem voor elkaar. Google Ads is slechts een deel van SEA. Adverteren is namelijk ook mogelijk in andere zoekmachines zoals Bing.


Verschillende campagnetypes

Er zijn veel verschillende campagnetypes die je in kunt zetten. Elk type heeft zijn eigen plaatsingen en bijbehorende voordelen.


Google Search

De meest gebruikte manier van SEA is Google Search. Dit zijn de gesponsorde resultaten boven de organische zoekresultaten wanneer je een zoekopdracht in Google uitvoert. Search Ads geven jou de mogelijkheid om jouw advertentie te tonen aan gebruikers die actief zoeken naar jouw product/dienst.



  • Doelgericht adverteren

  • Direct zichtbaar in zoekresultaten

  • Meetbare resultaten

Google Shopping

Wanneer je producten verkoopt is het belangrijk om visueel te adverteren. Google Shopping stelt webshops in staat om productadvertenties met afbeeldingen samen met prijsinformatie te tonen, waardoor gebruikers eenvoudig relevante producten kan vinden.



  • Visuele presentatie

  • Productinformatie in één oogopslag

  • Gericht op specifieke producten

Google Display

Display campagnes plaatsen visueel aantrekkelijk advertenties op websites binnen het gigantische netwerk van Google. Je adviseert door middel van banners die erg effectief zijn voor het vergroten van je online zichtbaarheid en het opbouwen van je naamsbekendheid.



  • Visuele Aantrekkingskracht

  • Merkbekendheid opbouwen

  • Brede doelgroep bereik

Google Maps

Met Google Maps-advertenties zorg je ervoor dat jouw bedrijf direct zichtbaar is voor potentiële klanten die lokaal zoeken via Google Maps. Of iemand nu op zoek is naar een restaurant, winkel of dienstverlener in de buurt, jouw bedrijf verschijnt prominent in de zoekresultaten van Google Maps. Dit maakt het eenvoudiger om bezoekers naar je fysieke locatie te trekken.



  • Lokale zichtbaarheid vergroten

  • Directe routebeschrijving voor klanten

  • Ideaal voor fysieke winkels en locaties

Google Remarketing

Google Remarketing laat je adverteren bij potentiële klanten die jouw website al eerder hebben bezocht. Om twijfelende klanten toch te overhalen is deze manier van adverteren ideaal. Hiermee herinner je de klant aan de product/dienst om de kans te vergroten dat ze terugkeren.



  • Betrokkenheid van bezoekers

  • Verbetering merkherkenning

  • Verhoging conversiekansen

Video Campagne

Jij kan door middel van een video advertentie een boodschap effectief overbrengen aan een brede doelgroep. Een effectieve manier om merkbekendheid te vergroten en gebruikers aan te trekken met visueel aantrekkelijke content. De advertentie wordt niet alleen getoond op YouTube maar ook op websites en binnen apps van Google-partners.



  • Visuele impact

  • Hoge betrokkenheid

  • Mogelijkheid om verhaal te vertellen

Performance Max

Een vrij nieuw campagne type is Performance Max. Deze campagnes zijn een combinatie van Search-, Display, Video- en Shopping advertenties. Deze combinatie optimaliseert de verschillende indelingen voor nog betere en gepersonaliseerde advertenties. Belangrijk aan Performance Max advertenties is dat deze worden geautomatiseerd op basis van machine learning en A.I. Je geeft de controle dus (deels) uit handen aan Google.



  • Nieuwe doelgroepen bereiken

  • Grote schaal mensen bereiken

  • Multi-channel bereik

Discovery Ads

Discovery Ads tonen visuele advertenties op 3 verschillende Google-platforms; Gmail, Youtube en Google Discover. Deze ads zijn ontworpen om miljoenen potentiële klanten te bereiken op momenten van ontdekking. Zo kun je de merkinteractie en betrokkenheid voor een gerichte doelgroep maximaliseren.



  • Grote schaal conversies genereren

  • Nieuwe doelgroepen bereiken

  • Opnieuw contact leggen met waardevolle klanten

Kosten adverteren op Google

Er is geen eenduidig antwoord op de vraag: “Wat kost adverteren op Google?”. Dit komt door verschillende factoren. Allereerst het soort campagne dat je kiest. Ook de mate van concurrentie is belangrijk. De ene branche is concurrerender dan de ander wat de prijs opdrijft. Daarnaast moet je nog rekening houden met de kosten voor de SEA specialist indien je ervoor kiest om de werkzaamheden uit te besteden aan een marketingbureau.


Google hanteert verschillende kostenmodellen, twee veel gebruikte zijn CPC (cost-per-click) en CPM (cost-per-mille).



  • CPC: CPC is een kostenmodel waarbij adverteerders betalen voor elke klik die hun advertentie ontvangt. Je betaalt alleen wanneer iemand daadwerkelijk op je advertentie klikt.

  • CPM: CPM is een kostenmodel waarbij adverteerders betalen voor elke 1000 vertoningen van hun advertentie.


Je kan al online adverteren in Google vanaf €1,- per dag. Google Ads biedt diverse budgetopties zodat adverteren voor elke ondernemer bereikbaar is. Zo heb je te allen tijde controle over hoe jij je geld wilt besteden. Besef wel dat je met €1,- waarschijnlijk maar weinig resultaat gaat boeken. Een ervaren SEA-specialist kan hierin adviseren.


Google adverteren uitbesteden

Adverteren op Google is onmisbaar voor elk bedrijf dat wil groeien, maar om hier het maximale resultaat mee te behalen is vakkennis, skills en tijd nodig. Factoren die niet altijd aanwezig zijn binnen een bedrijf. Google Ads uitbesteden aan een online marketingbureau, zoals Go Online, is dan een goede oplossing.


Onze ervaren SEA-specialisten kennen alle ins- en outs van Google Ads en blijven op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. Zij zorgen voor de strategische planning, uitvoeren en optimalisatie van je campagne zodat jij je bezig kunt houden met andere zaken. Google Ads is dynamisch en continu aan het ontwikkelen. Wij monitoren en optimaliseren voortdurend de campagnes om de maximale resultaten te behalen. Daarnaast houden we je maandelijks op de hoogte van de kosten en prestaties van jouw Google campagnes.


Adverteren op Google kan jou veel nieuwe klanten opleveren. Wil je er ook mee beginnen of wil je het maximale uit jouw advertentiebudget halen? We maken graag een keer vrijblijvend kennis om te bepalen hoe we jou het beste kunnen helpen.


Ook aan de slag met adverteren in Google?

Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe wij jullie bedrijf kunnen helpen om de online koploper van morgen te worden!


"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij zijn Go Online

Vanuit passie voor het vak en gedrevenheid om andere bedrijven te helpen is Go Online in 2016 opgericht door Ivo & Shiva. Inmiddels bestaat Go Online uit een hecht team van SEO, SEA en WEB specialisten en werken we vanuit ons kantoor in de Ooij (Nijmegen) samen met bedrijven in de regio aan succesvolle SEO en SEA campagnes en maatwerk web projecten.

100+top posities behaald
9+in-house specialisten
5+jaar gemiddelde samenwerking
5/5beoordeling in Google

Ook interessant

Samenwerken met ons?

Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe wij jullie bedrijf kunnen helpen aan meer resultaat door slimme strategieën en synergie tussen SEO, SEA en WEB. 


"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ontvang het laatste nieuws van Go Online!

Wij versturen maximaal 1 keer per kwartaal een e-mail.