9+ jaar toonaangevend bureau
Betrouwbare partner
Specialistische kennis
Bewezen resultaat

Deze partners kiezen de juiste richting

Samenwerking sinds 2022
Samenwerking sinds 2024
Samenwerking sinds 2021
Samenwerking sinds 2025
Samenwerking sinds 2019
6000+ producten gemigreerd
36% organische groei
20% meer omzet
+ lees meer
Samenwerking sinds 2020
Samenwerking sinds 2024
Samenwerking sinds 2024

Wat is adverteren in Google?

Google Ads is een dienst van Google waarmee je in hun netwerken kan adverteren. Het is een krachtig online advertentieplatform op ’s werelds meest gebruikte zoekmachine en opent deuren naar een grote online doelgroep. Met Google Ads kunnen adverteerders hun boodschap aan een gericht publiek presenteren via tekstadvertenties, displayadvertenties, en videoadvertenties. Bereik jouw potentiële klant door de advertenties specifiek te targeten. Richt de advertentie bijvoorbeeld op specifieke zoekwoorden, locatie of demografie. Zo zorg je voor meer zichtbaarheid bij de potentiële klant en uiteindelijk voor meer klanten.


Is Google Ads hetzelfde als SEA?


Adverteren in Google wordt soms ook wel SEA (Search Engine Advertising) genoemd. Google is dan wel veruit de grootste zoekmachine, SEA en Google Ads zijn geen synoniem voor elkaar. Google Ads is slechts een deel van SEA. Adverteren is namelijk ook mogelijk in andere zoekmachines zoals Bing.


Waarom kiezen voor Go Online?

Zonder ons

  • Elke maand een ander contactpersoon.
  • Weinig tot geen inzichtelijk resultaat.
  • Weinig tot geen betrokkenheid.
  • Weinig begrip over je product/dienst.
  • Niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
  • Langlopende contracten zonder flexibiliteit.
  • Geen concrete strategie om te groeien.
  • Hands-on strategie én uitvoering gericht op resultaat en kwaliteit.
  • Laagdrempelig starten met ons verkenningstraject.
  • Alleen samenwerken als er een echte klik is.
  • Wij verkopen geen dienst, maar resultaat.
  • Wij fungeren als partner. Aandacht voor jouw bedrijf.
  • Altijd transparant, duidelijk en persoonlijk contact.
  • Alleen specialisten in dienst.
  • Synergie tussen de diensten voor maximaal resultaat.
  • Goede referenties en langdurige samenwerkingen.
  • Al 10+ jaar actief als marketing bureau.

Onze SEA methodiek

Stap 1: Kennismaking en inventarisatie

Elk traject begint met een persoonlijk kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek bespreken we jouw behoeften, uitdagingen en doelen. Zo krijgen we een helder beeld van jouw bedrijf en online ambities. Dit vormt de basis voor een strategie die echt bij jouw situatie past.


Stap 2: Uitwerking van het 6-maanden verkenningstraject

Na het kennismakingsgesprek werken we een verkenningstraject van 6 maanden uit. Dit traject vatten we samen in een helder voorstel, waarin we aangeven welke kanalen we inzetten, welke werkzaamheden we uitvoeren en wat je kunt verwachten qua kosten. Zo weet je precies waar je aan toe bent en hoe we samen jouw online doelen gaan bereiken.


Stap 3: Kick-off en start van het traject

Na goedkeuring van het voorstel organiseren we een fysieke kick-off op ons kantoor in Nijmegen. Tijdens deze sessie bespreken we het traject in detail, stemmen we alles af en dragen we het project over van sales naar ons uitvoerende team. Hierbij stellen we een projectverantwoordelijke aan die jouw vaste contactpersoon wordt tijdens het verkenningstraject.


Tijdens de kick-off maken we de definitieve planning, verzamelen we benodigde materialen en inloggegevens, en zorgen we ervoor dat alles klaar is voor een succesvolle start.


Stap 4: Uitvoeren, evalueren en optimaliseren

In de komende zes maanden voeren we de afgesproken werkzaamheden uit. Tijdens deze periode monitoren we alles nauwkeurig en sturen we bij waar nodig. Door regelmatig contact te onderhouden, werken we samen om het maximale uit jouw campagnes te halen. Jouw kennis over de business combineren we met onze online expertise voor optimale resultaten.


Maandelijks plannen we een online-meetup om de voortgang te bespreken, resultaten te analyseren en inhoudelijke kennis uit te wisselen. Zo blijven we samen op koers.


Stap 5: Evaluatie en lange-termijn samenwerking

Na afloop van het verkenningstraject evalueren we samen de resultaten. We presenteren een uitgebreide eindrapportage waarin we laten zien wat er is uitgevoerd en welke impact dat heeft gehad. Op basis van deze inzichten werken we een nieuw voorstel uit, gericht op een strategische samenwerking voor de lange termijn.


Zet de eerste stap in de juiste richting

Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe wij jullie bedrijf kunnen helpen om de online koploper van morgen te worden!


"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij zijn Go Online

Sinds de oprichting in 2016 combineert Go Online een sterke passie voor online marketing met een duidelijke focus op groei en werkplezier. Wat begon als een ambitieus initiatief is inmiddels uitgegroeid tot een vooraanstaand bureau op het gebied van SEO, SEA en webontwikkeling. Vanaf 2025 gaan we samen verder met Premium Online, en vormen we onder de gezamenlijke naam Go Online één krachtige organisatie.

Wij helpen bedrijven vooruit met op maat gemaakte websites en doelgerichte SEO- en adverteer-strategieën. Met innovatie als drijvende kracht en samenwerking als fundament, blijven we onszelf én onze dienstverlening continu verbeteren, zodat onze klanten altijd kunnen rekenen op de meest effectieve digitale oplossingen.

100+top posities behaald
9+in-house specialisten
5+jaar gemiddelde samenwerking
5/5 beoordeling op Google

Verschillende campagnetypes

Er zijn veel verschillende campagnetypes die je in kunt zetten. Elk type heeft zijn eigen plaatsingen en bijbehorende voordelen.


Veelgestelde vragen over adverteren op Google

Google Search

De meest gebruikte manier van SEA is Google Search. Dit zijn de gesponsorde resultaten boven de organische zoekresultaten wanneer je een zoekopdracht in Google uitvoert. Search Ads geven jou de mogelijkheid om jouw advertentie te tonen aan gebruikers die actief zoeken naar jouw product/dienst.



  • Doelgericht adverteren

  • Direct zichtbaar in zoekresultaten

  • Meetbare resultaten

Google Shopping

Wanneer je producten verkoopt is het belangrijk om visueel te adverteren. Google Shopping stelt webshops in staat om productadvertenties met afbeeldingen samen met prijsinformatie te tonen, waardoor gebruikers eenvoudig relevante producten kan vinden.



  • Visuele presentatie

  • Productinformatie in één oogopslag

  • Gericht op specifieke producten

Google Display

Display campagnes plaatsen visueel aantrekkelijk advertenties op websites binnen het gigantische netwerk van Google. Je adviseert door middel van banners die erg effectief zijn voor het vergroten van je online zichtbaarheid en het opbouwen van je naamsbekendheid.



  • Visuele Aantrekkingskracht

  • Merkbekendheid opbouwen

  • Brede doelgroep bereik

Google Maps

Met Google Maps-advertenties zorg je ervoor dat jouw bedrijf direct zichtbaar is voor potentiële klanten die lokaal zoeken via Google Maps. Of iemand nu op zoek is naar een restaurant, winkel of dienstverlener in de buurt, jouw bedrijf verschijnt prominent in de zoekresultaten van Google Maps. Dit maakt het eenvoudiger om bezoekers naar je fysieke locatie te trekken.



  • Lokale zichtbaarheid vergroten

  • Directe routebeschrijving voor klanten

  • Ideaal voor fysieke winkels en locaties

Google Remarketing

Google Remarketing laat je adverteren bij potentiële klanten die jouw website al eerder hebben bezocht. Om twijfelende klanten toch te overhalen is deze manier van adverteren ideaal. Hiermee herinner je de klant aan de product/dienst om de kans te vergroten dat ze terugkeren.



  • Betrokkenheid van bezoekers

  • Verbetering merkherkenning

  • Verhoging conversiekansen

Video Campagne

Jij kan door middel van een video advertentie een boodschap effectief overbrengen aan een brede doelgroep. Een effectieve manier om merkbekendheid te vergroten en gebruikers aan te trekken met visueel aantrekkelijke content. De advertentie wordt niet alleen getoond op YouTube maar ook op websites en binnen apps van Google-partners.



  • Visuele impact

  • Hoge betrokkenheid

  • Mogelijkheid om verhaal te vertellen

Performance Max

Een vrij nieuw campagne type is Performance Max. Deze campagnes zijn een combinatie van Search-, Display, Video- en Shopping advertenties. Deze combinatie optimaliseert de verschillende indelingen voor nog betere en gepersonaliseerde advertenties. Belangrijk aan Performance Max advertenties is dat deze worden geautomatiseerd op basis van machine learning en A.I. Je geeft de controle dus (deels) uit handen aan Google.



  • Nieuwe doelgroepen bereiken

  • Grote schaal mensen bereiken

  • Multi-channel bereik

Discovery Ads

Discovery Ads tonen visuele advertenties op 3 verschillende Google-platforms; Gmail, Youtube en Google Discover. Deze ads zijn ontworpen om miljoenen potentiële klanten te bereiken op momenten van ontdekking. Zo kun je de merkinteractie en betrokkenheid voor een gerichte doelgroep maximaliseren.



  • Grote schaal conversies genereren

  • Nieuwe doelgroepen bereiken

  • Opnieuw contact leggen met waardevolle klanten

Veelgestelde vragen over Go Online

Als wij gaan samenwerken, zit ik dan ergens aan vast?

Het antwoord hierop is afhankelijk van de afspraken die we met elkaar maken. Afspraken die altijd van te voren transparant met elkaar worden vastgelegd. Wij werken met een 6-maanden verkenningstraject, die zes maanden hebben we nodig om resultaten te behalen. Mocht je in die zes maanden om wat voor reden opzeggen, is dat mogelijk met een maand opzegtermijn, echter kunnen we dan geen resultaten garanderen. Na het verkenningstraject bepalen we samen of we gaan voor een samenwerking van 1, 2 of 3 jaar. 

Wat houdt het 6-maanden verkenningstraject in?

Het 6-maanden verkenningstraject kun je zien als een soort proefperiode. Wij werken bewust met een periode van zes maanden omdat we de tijd nodig hebben om de strategie vorm te geven, te implementeren en aanpassingen aan de website tijd nodig hebben om opgenomen te worden in het algoritme van Google. In deze periode evalueren we onze samenwerking tussentijds en een maand voor het einde. Zo weet jij ten alle tijden wat er gedaan is en wat de resultaten van onze samenwerking zijn. Als het verkenningstraject voorbij is komen we met een nieuwe planning en gaan we een samenwerking aan van 1, 2 of 3 jaar. 

Wat kost een verkenningstraject?

Als samenwerking met nieuwe klanten werken wij vaak met een verkenningstraject. Dit is een korte maar intensieve samenwerking van 6 maanden, waarbij we aan weerskanten de samenwerking toetsen. In een verkenningstraject focussen we ons vaak op een specifiek onderdeel binnen de diensten of producten van de klant, om daar het meeste resultaat te behalen. Zo kun je als klant ook bekijken of de resultaten die behaald worden in lijn liggen met de verwachtingen. Na een verkenningstraject kunnen we vervolgens in de volle breedte aan de slag. 


Een verkenningstraject is vrij breed en ligt tussen de €5000,- en  €15000,- voor een periode  van 6 maanden. Dit komt neer op een maandbedrag van zo'n €850,- en €2500,- (excl. btw) per maand

Wat kost een SEA-traject

Op deze vraag kunnen wij helaas geen standaard antwoord geven. Dat is namelijk afhankelijk van veel verschillende factoren. Wel kunnen we een indicatie geven, zodat je weet waar je minimaal aan moet denken:


Een SEA-traject start met een eenmalige prijs voor het opbouwen van campagnes en daarnaast een maandelijkse prijs voor het onderhouden en continue verbeteren van campagnes. 



  • Indicatie opbouw campagnes: €760,- (excl. btw)

  • Indicatie maandelijks onderhoud: €190,- (excl. btw) per maand


Wil je een specifieke kosteninschatting, neem dan contact met ons op. Als jij ons jouw wensen aangeeft en ons meeneemt in de huidige situatie, dan kunnen wij een gedetailleerde inschatting maken. Deze kosteninschatting is uiteraard geheel vrijblijvend.

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

SEA is het adverteren in Google. Je betaalt dus een bedrag om bovenaan te staan in de zoekresultaten van Google. Je betaalt dus per bezoeker. Stop je met betalen voor SEA, dan vervalt je positie direct. Daarnaast is SEO een duurzame investering en een lange termijn strategie. Behaalde topposities blijven behouden, waardoor je je investering terugverdient middels een vaste stroom van bezoekers.

Performance Max

Een vrij nieuw campagne type is Performance Max. Deze campagnes zijn een combinatie van Search-, Display, Video- en Shopping advertenties. Deze combinatie optimaliseert de verschillende indelingen voor nog betere en gepersonaliseerde advertenties. Belangrijk aan Performance Max advertenties is dat deze worden geautomatiseerd op basis van machine learning en A.I. Je geeft de controle dus (deels) uit handen aan Google.



  • Nieuwe doelgroepen bereiken

  • Grote schaal mensen bereiken

  • Multi-channel bereik

Wat levert het traject op?


  • Inzicht in knelpunten, kansen en groeipotentie binnen SEO, SEA, WEB en AI

  • Samen een heldere koers

  • Concreet scenario voor de inzet van de juiste elementen

  • Laagdrempelige start van een duurzame samenwerking

Ook interessant

Kosten adverteren op Google

Er is geen eenduidig antwoord op de vraag: “Wat kost adverteren op Google?”. Dit komt door verschillende factoren. Allereerst het soort campagne dat je kiest. Ook de mate van concurrentie is belangrijk. De ene branche is concurrerender dan de ander wat de prijs opdrijft. Daarnaast moet je nog rekening houden met de kosten voor de SEA specialist indien je ervoor kiest om de werkzaamheden uit te besteden aan een marketingbureau.


Je kan al online adverteren in Google vanaf €1,- per dag. Google Ads biedt diverse budgetopties zodat adverteren voor elke ondernemer bereikbaar is. Zo heb je te allen tijde controle over hoe jij je geld wilt besteden. Besef wel dat je met €1,- waarschijnlijk maar weinig resultaat gaat boeken. Een ervaren SEA-specialist kan hierin adviseren.


SEO en SEA combineren

SEO en SEA versterken elkaar wanneer ze slim worden gecombineerd. Waar SEO zorgt voor duurzame, organische zichtbaarheid in zoekmachines, biedt SEA de mogelijkheid om direct verkeer te genereren via betaalde advertenties. Door op beide marketingdisciplines in te zetten, vergroot je niet alleen je online bereik, maar speel je ook effectiever in op verschillende fasen van de klantreis. Je kunt data uit SEA-campagnes gebruiken om SEO-inspanningen te optimaliseren en andersom. Op deze manier bouwen we aan een solide baris, maar ook een snelle impact.


Google adverteren uitbesteden

Adverteren op Google is onmisbaar voor elk bedrijf dat wil groeien, maar om hier het maximale resultaat mee te behalen is vakkennis, skills en tijd nodig. Factoren die niet altijd aanwezig zijn binnen een bedrijf. Google Ads uitbesteden aan een online marketingbureau, zoals Go Online, is dan een goede oplossing.


Onze ervaren SEA-specialisten kennen alle ins- en outs van Google Ads en blijven op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. Zij zorgen voor de strategische planning, uitvoeren en optimalisatie van je campagne zodat jij je bezig kunt houden met andere zaken. Google Ads is dynamisch en continu aan het ontwikkelen. Wij monitoren en optimaliseren voortdurend de campagnes om de maximale resultaten te behalen. Daarnaast houden we je maandelijks op de hoogte van de kosten en prestaties van jouw Google campagnes.


Adverteren op Google kan jou veel nieuwe klanten opleveren. Wil je er ook mee beginnen of wil je het maximale uit jouw advertentiebudget halen? We maken graag een keer vrijblijvend kennis om te bepalen hoe we jou het beste kunnen helpen.


Zet de eerste stap in de juiste richting

Wil je weten hoe je sneller je resultaat bereikt? Vul het formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op.


"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ontvang het laatste nieuws van Go Online!

Wij versturen maximaal 1 keer per kwartaal een e-mail.