Over de klant

Kracht Recruitment, gevestigd in Arnhem, is een arbeidsbemiddelingsbureau in de bouw & techniek. Zij matchen kandidaten met een organisatie die bij ze past en leveren hun klanten ambitieuze en gemotiveerde technische professionals. Met een hoofdvestiging in Arnhem en kantoren in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag en Eindhoven, opereren zij door heel Nederland. Kracht is een dynamische en snel groeiende organisatie waar naast detachering, werving & selectie ook loopbaanadvies, trainingen en coaching aan technische specialisten aangeboden wordt.


  • 90% Site Health
  • 26 autoriteit score
  • 5+ interne medewerkers opgeleid

Samengewerkt aan deze case

Thijs
Thijs
Kracht Recruitment
Anouk
Anouk
Kracht Recruitment
Marcus
Marcus
Go Online
Shiva
Shiva
Go Online

Go for customization

Wij ontwikkelen maatwerk websites op basis van WordPress. Voor webshops maken we gebruik van WooCommerce, hét grootste open source e-commerce platform van de wereld. Onze websites zijn speciaal ontworpen en ontwikkeld om unieke bedrijfsbehoeften te vervullen, met aangepaste functies, geoptimaliseerd voor Google en ingericht om meer conversies te realiseren. 

Go for traffic

SEO is voor ons de bakermat van marketing. Een website die niet geoptimaliseerd is of niet investeert in SEO, loopt flink omzet mis. Wij hebben ons als bureau volledig gespecialiseerd in SEO, omdat wij geloven in deze marketingtechniek. Wij zorgen ervoor dat jullie website aan alle technische eisen van Google voldoet, kwalitatieve content bevat en dat er aandacht wordt besteed aan een kwalitatief linkprofiel. Met als doel meer bezoekers naar jullie website te krijgen. 

Go for revenue

Een continue stroom van bezoekers creëren naar de website door middel van een kwalitatieve SEO-strategie is de start. Deze bezoekers omzetten naar klanten is het doel. In deze stap analyseren we de website en kijken we naar waar bezoekers afhaken. Conversie optimalisatie is niet zomaar een tactiek; het is een voortdurende strategie voor groei en klanttevredenheid.

1

Customization

Kracht Recruitment had al een kwalitatieve website laten ontwikkelen. Hierdoor heeft Go Online alleen advies en verbeterpunten doorgegeven m.b.t. SEO technische elementen. Er is een uitgebreide analyse gemaakt waarin er gekeken is naar de Core Web Vitals, de laadsnelheid, mobielvriendelijkheid, veiligheid en crawlability van de website. Uit deze analyses zijn kleine verbeterpunten gekomen die samen met de ontwikkelaar zijn opgepakt. 


Site Audit uitgevoerd

Go Online heeft middels Semrush een uitgebreide Site Audit gedraaid en de algemene Site Health score van 70% naar 90% gekregen. Dit is bewerkstelligd met name door kleine dingen op te pakken die grote impact hebben op de prestaties van de website. Denk hierbij aan het omzetten van alle afbeeldingen naar webp bestandstypen, dubbele SEO titels en omschrijvingen herschrijven en slecht scorende pagina’s voorzien van nieuwe content. 


90%
Site Health
99%
Crawlability
98
PageSpeed Insights
2

Traffic

De uitdaging voor Kracht Recruitment zat het hem met name in de concurrentie verslaan. De recruitment branche is online een vrij concurrerende markt met vele grote spelers. Aan Go Online de taak om Kracht Recruitment neer te gaan zetten als niche speler binnen deze concurrerende branche en online meer autoriteit uitstralen. 


Vacature pagina's opzetten

Voor Kracht Recruitment zijn er specifieke pagina’s aangemaakt omtrent een groep vacatures. Denk hierbij aan pagina’s omtrent vacatures in de techniek of vacatures in de bouw. Er wordt veel gezocht in Google op deze typen vacatures en daarom zijn er kwalitatieve pagina’s opgezet met handige informatie over de typen vacatures en specifieke vacatures om op te solliciteren. 


Kennisbank artikelen schrijven

Kracht Recruitment had al een paar kennisbank artikelen geschreven, maar deze waren nog niet geoptimaliseerd. Daarnaast zagen wij dat er nog veel opties waren voor het schrijven van nieuwe artikelen. Er wordt namelijk veel gezocht op vragen als “hoeveel verdient een werkvoorbereider” en “wat doet een procesmanager civiele techniek”. Hiervoor hebben we uitgebreid artikel geschreven om antwoord te geven op deze vragen en potentiële klanten van Kracht Recruitment te helpen in hun sollicitatie proces. 


Blog artikelen verbeteren

Kracht Recruitment schrijft elke maand zelf artikelen en publiceert deze op de website. Aan Go Online is het de taak om deze blog artikelen van de juiste on-page SEO elementen te voorzien. Deze blog artikelen worden beoordeeld op kwaliteit en er wordt gekeken naar de koppenstructuur, SEO titel/ omschrijving en andere belangrijke SEO elementen. 


Kwalitatieve backlinks verzorgen

Het linkprofiel van Kracht Recruitment was nog niet heel sterk, met name als er gekeken werd naar de concurrenten. Daarom is Go Online gestart met het aankopen van sterke domeinen. Op deze domeinen is een artikel geplaatst met een backlink naar de website van Kracht Recruitment. 


Backlinks opschonen

Nadat er door Go Online een backlink analyse was gemaakt, constateerde we dat er een scheve verhouding zat tussen het aantal verwijzende domeinen en het aantal backlinks. Uit onderzoek bleek dat dit allemaal linkjes waren van partner websites. Er is toen verzocht om deze linkjes te voorzien van een no-follow, zodat ze geen waarde hebben voor Google. 


15+
topposities
26
autoriteit score
15%
organische groei
3

Revenue

Voor Kracht Recruitment hadden we niet alleen als doelstelling meer organisch verkeer trekken, maar ook meer leads via de website te genereren. Omdat het realsieren van meer kandidaten online een lastige opgave is en deze mensen al wat verder in hun sollicitatieproces zitten is er samen voor gekozen om meer te focussen op bezoekers die eerder in hun proces zitten. Kandidaten die nog aan het oriënteren zijn op een nieuwe baan, daar zijn een aantal testen voor ontwikkeld. Go Online heeft deze in de markt gezet door ze online vindbaar te maken. 


Salarischeck tool

Vanuit een zoekwoord onderzoek bleek dat er veel mensen op zoek zijn naar wat een bepaalde functie nu daadwerkelijk verdient. Daarom zijn we in samenwerking met Kracht Recruitment een tool gaan ontwikkelen die het eenvoudig maakt om uit te rekenen wat je kunt verdienen binnen een specifieke functie. Go Online heeft de content gemaakt voor deze pagina en ervoor gezorgd dat er een stevige top-5 positie in Google is behaald op het zoekwoord “salarischeck” met een maandelijks volume van 2900. 


Wil je de check zelf zien? Klik hier.


Drijfverentest

Kracht Recruitment had al een tool ontwikkeld genaamd de drijfverentest. In deze test ontdekken kandidaten wat hun drijfveren en motivaties zijn om zichzelf beter te leren kennen en op basis daarvan een passende baan te vinden. Go Online heeft deze pagina voorzien van de belangrijkste on-page elementen en is aan de slag gegaan met het verzorgen van kwalitatieve backlinks. Het resultaat mag er wezen, een vaste top-3 positie op het zoekwoord “drijfverentest” met een maandelijks volume van 590. 


Wil je de test zelf zien? Klik hier.


Trainingen geven

Go Online vind het belangrijk om kennis te delen, kennis die ervoor zorgt dat interne marketingteams beter hun werk kunnen doen. Daarom zijn er al een aantal trainingen gegeven op kantoor bij Kracht Recruitment over “hoe schrijf je een blog artikel” en ‘Google Analytics 4″. 


100%
meer salarischeck aanvragen
50%
meer drijfveren test aanvragen
5+
interne medewerkers opgeleid

Meer succesvolle cases

Wat is jouw online uitdaging?

Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe wij jullie bedrijf kunnen helpen om de online koploper van morgen te worden!


"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ontvang het laatste nieuws van Go Online!

Wij versturen maximaal 1 keer per kwartaal een e-mail.