Over de klant

Nabuurs is dé speler op het gebied van logistieke oplossingen voor FMCG bedrijven in Food, Personal Care, Retail en Horeca. Elk jaar wordt er door Logistiek.nl de top 100 beste logistieke dienstverleners bekend gemaakt. Nabuurs staat op deze lijst op een mooie 28e plek! Met meer dan 20 vestigingen, 1000 medewerkers en een omzet van 100+ miljoen per jaar hoort Nabuurs bij de grootste logistieke dienstverleners van de Benelux. 


  • 98% organische groei gerealiseerd
  • Top 3 posities op zoekwoorden als logistiek, warehousing, fmcg & distributie
  • 35% meer conversies via de website

Samengewerkt aan dit project

Marcus
Marcus
Go Online
Shiva
Shiva
Go Online
Marciano
Marciano
Go Online
Luuc
Luuc
Nabuurs
1
2
3

Go for customization

Wij ontwikkelen maatwerk websites op basis van WordPress. Voor webshops maken we gebruik van WooCommerce, hét grootste open source e-commerce platform van de wereld. Onze websites zijn speciaal ontworpen en ontwikkeld om unieke bedrijfsbehoeften te vervullen, met aangepaste functies, geoptimaliseerd voor Google en ingericht om meer conversies te realiseren. 

Go for traffic

SEO is voor ons de bakermat van marketing. Een website die niet geoptimaliseerd is of niet investeert in SEO, loopt flink omzet mis. Wij hebben ons als bureau volledig gespecialiseerd in SEO, omdat wij geloven in deze marketingtechniek. Wij zorgen ervoor dat jullie website aan alle technische eisen van Google voldoet, kwalitatieve content bevat en dat er aandacht wordt besteed aan een kwalitatief linkprofiel. Met als doel meer bezoekers naar jullie website te krijgen. 

Go for revenue

Een continue stroom van bezoekers creëren naar de website door middel van een kwalitatieve SEO-strategie is de start. Deze bezoekers omzetten naar klanten is het doel. In deze stap analyseren we de website en kijken we naar waar bezoekers afhaken. Conversie optimalisatie is niet zomaar een tactiek; het is een voortdurende strategie voor groei en klanttevredenheid.

1

Customization

De website van Nabuurs voldeed niet meer aan de hedendaagse standaarden en had niet de gewenste uitstraling van een top 100 speler in de logistieke wereld. Daarom zijn we aan de slag gegaan om een nieuwe website voor Nabuurs te ontwikkelen. Er is met name ingespeeld op een nieuw gebruiksvriendelijk en mobile-first ontwerp, verbeterde laadsnelheden/ Core Web Vital scores en het ontwikkelen van een aantal nieuwe functionaliteiten. 


Gebruiksvriendelijk ontwerp

Het vorige ontwerp was vrij statisch en dateerde alweer van vijf jaar terug. In samenwerking met RVS Marketing is er een nieuw ontwerp gemaakt waarbij de nieuwe business units van Nabuurs duidelijk naar voren komen. Er is met een team nagedacht over verschillende conversie verhogende elementen. 


Laadsnelheid website

Daarnaast zijn we aan de slag gegaan met het optimaliseren van de laadsnelheid en mobiel vriendelijkheid van de website.  Hierdoor hebben we de website naar een “A” score weten te brengen (GTMetric grade). 


Nieuwe functionaliteiten

Er is een interactieve map van Nederland ontwikkeld waarbij alle locaties van Nabuurs goed in beeld worden gebracht. Door middel van feedback van klanten kregen we te horen dat de verschillende locaties moeilijk te vinden waren op de website en dat de informatievoorziening niet naar behoren was. Daarom is er gekozen voor een nieuwe overzichtelijke landkaart met duidelijke informatie per locatie. 


A
score GTMetric
1.29s
laadsnelheid
Rich Markup
implementatie
2

Traffic

Nabuurs heeft ons de uitdaging gegeven om online dé autoriteit te worden op het gebied van logistiek, warehousing en FMCG. Het bedrijf is al toonaangevend, echter online was er nog ruimte voor verbetering. 


Opschoning website

We zijn gestart met het opschonen van de website qua techniek en On-page SEO. Er waren namelijk veel niet-gebruiksvriendelijke URL’s, 404-pagina’s, niet geoptimaliseerde pagina’s en de algehele content van de website was nog niet van een hoog niveau. 


Kennisbank

Nadat we een groot zoekwoorden onderzoek hadden uitgevoerd kwamen we erachter dat er een enorme kans lag om een kennisbank op te zetten voor Nabuurs. Een kennisbank is een kwalitatief uitgewerkte begrippenlijst waarin bezoekers antwoord krijgen op hun vragen die ze stellen in Google. We zagen namelijk dat veel mensen op zoek waren naar dergelijke vragen en het droeg bij om Nabuurs de autoriteit te laten worden Inmiddels bevat de kennisbank meer dan 50 relevante begrippen en heeft het binnen 1 jaar 40.000 bezoekers opgeleverd! 


Linkbuilding

Content is key, maar als deze content niet gelezen wordt dan heb je er niks aan. Nadat we een uitgebreide concurrentie analyse hadden uitgevoerd kwamen we er al snel achter dat Nabuurs achter lag op het gebied van linkuilding. Alle concurrenten hadden een beter linkprofiel; meer verwijzende domeinen en backlinks. Hierdoor zijn we actief aan de slag gegaan om kwalitatieve backlinks te vergaren om zo de concurrentie te overtreffen. Inmiddels hebben we meer dan 150 kwalitatieve backlinks weten te realiseren met topposities op zoekwoorden als “logistiek, “warehouse” & “fmcg” als gevolg. 


98%
organische groei
30+
topposities
150%
Meer verwijzende domeinen
3

Revenue

Het belangrijkste voor Nabuurs was het uitstralen van autoriteit en zich kunnen meten met de online concurrenten. Doordat we topposities hebben weten te behalen op zoekwoorden als “logistiek” “fmcg” en “warehousing” heeft Nabuurs zich gevestigd als online speler. Daarnaast hebben onze werkzaamheden 35% meer conversies opgeleverd, hierbij moet je denken aan bedrijven die contact hebben opgenomen met Nabuurs via de website of bezoekers die via de kennisbank een whitepaper hebben gedownload. 


Imlementatie rekentools

Om meer conversies te genereren hebben we bedacht om een rekentool voor 2 business units te implementeren.


Dit geeft bezoekers van logistieke unit de mogelijkheid om een kostenindicatie te berekenen op basis van het laad- en losadres. Deze tool is gekoppeld met TLN Routeplanner, een gespecialiseerde tool om de exacte reistijd en kilometers van vrachtwagenchauffeurs te berekenen.


Voor de warehouse unit geven we bezoekers de mogelijkheid om de benodigde opslagruimte te berekenen en op basis van een formule welke we met Nabuurs hebben afgesproken komt hier een vanaf prijs uit.


35%
meer conversies
25K+
bezoekers via kennisbank

Gerelateerde cases

Zijn wij een match?

Benieuwd of wij een match zijn? Doe de test! Wij werken uitsluitend voor bedrijven met een duidelijke conversiedoel en ambitie om online te groeien. Om te achterhalen of wij een match zijn hebben we een test ontwikkeld. De test bestaat uit een aantal vragen en duurt niet langer dan een paar minuten om in te vullen. 


Heeft jullie website een duidelijk conversiedoel?
Maandelijks investeren in SEO en CRO helpt mijn bedrijf vooruit.
Wij zijn op zoek naar een bureau voor een duurzame samenwerking.
Wij zijn op zoek naar echte specialisten en niet naar een full service bureau.
Wij hechten waarde aan een pragmatische aanpak en transparantie (hands-on mentaliteit).

Ontvang het laatste nieuws van Go Online!

Wij versturen maximaal 1 keer per kwartaal een e-mail.