Algemene vragen:

Hoe werkt het aanvragen van een offerte?

Via het formulier op deze pagina vraag je een vrijblijvende offerte aan voor een nieuwe webshop/ website of SEO-traject. Hieronder de stappen die je gaat doorlopen:



  1. Geef via het formulier een zo duidelijk mogelijk vraagstuk aan. 

  2. Binnen 1 werkdag nemen we contact met je op om de mogelijkheden te bespreken. 

  3. Als er een match is zullen we een kennismaking inplannen. 

  4. Na de kennismaking wordt er een voorstel uitgewerkt. 

  5. Voorstel wordt akkoord gegeven, het is tijd voor champagne! 

Waarom moet ik voor Go Online kiezen?

Goede vraag! Dat kunnen onze klanten het beste voor je beantwoorden. Samen met onze klanten maken we case studies waarin we laten zien wat we hebben gedaan en welke resultaten onze samenwerking heeft opgeleverd. 


Bekijk hier onze cases


Bekijk hier onze opdrachtgevers


Bekijk hier onze Google reviews

Werken jullie ook samen met onze interne medewerkers?

Graag zelfs! Wij werken het liefst met bedrijven die intern een persoon hebben zitten die zich bezig houdt met de marketing. Het woord samenwerken zegt het al, wij zijn een bureau die echt met jou samenwerkt en niet alleen opereren. Wij hebben een vast contactpersoon nodig waarmee we kunnen sparren, evalueren en de resultaten kunnen delen. Uiteraard voeren wij de meeste werkzaamheden uit, maar het is cruciaal dat dit door iemand intern wordt nagekeken. Denk bijvoorbeeld aan het schrijven van een blog artikel over een onderwerp binnen jullie branche. Wij zeggen altijd, wij zijn expert op het gebied van vindbaarheid, niet van jullie dienst of product. Samen creëren we de beste content die vindbaar is in zoekmachines, maar ook feitelijk klopt! 

Werken jullie met een strategie en hoe wordt deze bepaald?

Ja dat werken we zeker. Nadat we met elkaar een kennismaking hebben gehad en hierin geïnventariseerd waar de wensen en behoeftes liggen vertalen we dit naar een strategie. De strategie vormt de basis van onze samenwerking. Hierin wordt vastgelegd welke kanalen we gaan inzetten, wat de planning is en wat je kunt verwachten van onze samenwerking. 

Vragen over kosten:

Wat kost een verkenningstraject?

Als samenwerking met nieuwe klanten werken wij vaak met een verkenningstraject. Dit is een korte maar intensieve samenwerking van 6 maanden, waarbij we aan weerskanten de samenwerking toetsen. In een verkenningstraject focussen we ons vaak op een specifiek onderdeel binnen de diensten of producten van de klant, om daar het meeste resultaat te behalen. Zo kun je als klant ook bekijken of de resultaten die behaald worden in lijn liggen met de verwachtingen. Na een verkenningstraject kunnen we vervolgens in de volle breedte aan de slag. 


Een verkenningstraject is vrij breed en ligt tussen de €5000,- en  €15000,- voor een periode  van 6 maanden. Dit komt neer op een maandbedrag van zo'n €850,- en €2500,- (excl. btw) per maand

Wat kost een SEO-traject?

Op deze vraag kunnen wij helaas geen standaard antwoord geven. Dat is namelijk afhankelijk van veel verschillende factoren. Wel kunnen we een vanafprijs geven, zodat je weet waar je minimaal aan moet denken:


Een SEO-traject start met een prijs vanaf €380,- (excl. btw) per maand. Dit is op basis van een inzet van 4 uur per maand. Gemiddeld liggen onze SEO trajecten op een inzet van 12 uur per maand. 


Wil je een specifieke kosteninschatting, neem dan contact met ons op. Als jij ons jouw wensen aangeeft en ons meeneemt in de huidige situatie, dan kunnen wij een gedetailleerde inschatting maken. Deze kosteninschatting is uiteraard geheel vrijblijvend.

Wat kost een SEA-traject

Op deze vraag kunnen wij helaas geen standaard antwoord geven. Dat is namelijk afhankelijk van veel verschillende factoren. Wel kunnen we een indicatie geven, zodat je weet waar je minimaal aan moet denken:


Een SEA-traject start met een eenmalige prijs voor het opbouwen van campagnes en daarnaast een maandelijkse prijs voor het onderhouden en continue verbeteren van campagnes. 



  • Indicatie opbouw campagnes: €760,- (excl. btw)

  • Indicatie maandelijks onderhoud: €190,- (excl. btw) per maand


Wil je een specifieke kosteninschatting, neem dan contact met ons op. Als jij ons jouw wensen aangeeft en ons meeneemt in de huidige situatie, dan kunnen wij een gedetailleerde inschatting maken. Deze kosteninschatting is uiteraard geheel vrijblijvend.

Wat kost een website?

Op deze vraag kunnen wij helaas geen standaard antwoord geven. Dat is namelijk afhankelijk van veel verschillende factoren. Wel kunnen we een indicatie geven, zodat je weet waar je minimaal aan moet denken:


Een website start met een totaalprijs vanaf €3500,- (excl. btw). 


Wil je een specifieke kosteninschatting, neem dan contact met ons op. Als jij ons jouw wensen aangeeft en ons meeneemt in de huidige situatie, dan kunnen wij een gedetailleerde inschatting maken. Deze kosteninschatting is uiteraard geheel vrijblijvend.

Wat kost een webshop?

Op deze vraag kunnen wij helaas geen standaard antwoord geven. Dat is namelijk afhankelijk van veel verschillende factoren. Wel kunnen we een indicatie geven, zodat je weet waar je minimaal aan moet denken:


Een webshop start met een totaalprijs vanaf €8500,- (excl. btw).


Wil je een specifieke kosteninschatting, neem dan contact met ons op. Als jij ons jouw wensen aangeeft en ons meeneemt in de huidige situatie, dan kunnen wij een gedetailleerde inschatting maken. Deze kosteninschatting is uiteraard geheel vrijblijvend.

Als wij gaan samenwerken, zit ik dan ergens aan vast?

Het antwoord hierop is afhankelijk van de afspraken die we met elkaar maken. Afspraken die altijd van te voren transparant met elkaar worden vastgelegd. Wij werken met een 6-maanden verkenningstraject, die zes maanden hebben we nodig om resultaten te behalen. Mocht je in die zes maanden om wat voor reden opzeggen, is dat mogelijk met een maand opzegtermijn, echter kunnen we dan geen resultaten garanderen. Na het verkenningstraject bepalen we samen of we gaan voor een samenwerking van 1, 2 of 3 jaar. 

Heb je al een offerte?

Heb je al een offerte van een ander bedrijf ontvangen? Geen probleem, dat is heel normaal in onze dienstverlening. Bij ons draait het om kwaliteit en niet zozeer om de goedkoopste te zijn. Uiteraard doen we wel ons best om een concurrerend voorstel uit te brengen wat past bij jullie wensen en behoeftes. 

Vragen over SEO:

Hoe lang heeft een SEO bureau de tijd nodig om resultaat te behalen?

SEO is een natuurlijk proces dat tijd nodig heeft. Wij hebben dan ook minimaal 6 maanden nodig om Google onze werkzaamheden op te laten pakken. Dat betekent dat duidelijke resultaten in de vorm van hogere posities in Google en meer organisch verkeer na zo’n 6 maanden zichtbaar worden.

Waarom SEO uitbesteden aan een bureau?

SEO is een vak apart waar verschillende aspecten bij komen kijken, die allemaal geoptimaliseerd moeten worden voor een succesvol resultaat. Een SEO bureau heeft de ervaring, kennis en middelen (tools) waarmee ze alle aspecten van SEO weten te optimaliseren. Door SEO uit te besteden kan jij je bezig houden met de core business van je bedrijf.

Waarom SEO?


SEO resulteert in topposities in Google voor zoektermen die voor jouw bedrijf relevant zijn. Het is een duurzame investering dat leidt tot een continue stroom van potentiële klanten op jouw website. Meer leads betekent meer klanten en meer klanten betekent meer omzet.


Waarom zou ik SEO in mijn strategie moeten opnemen?

SEO blijft uiterst effectief, gezien het feit dat iedereen, of het nu B2B of B2C is, Google (en andere zoekmachines) gebruikt om naar producten of diensten te zoeken. Door gebruik te maken van zoekmachine optimalisatie zorg je ervoor dat jouw website aantrekkelijker wordt voor zoekmachines, waardoor je hoger komt in de zoekresultaten van potentiële klanten. Dit leidt tot meer verkeer naar je website, wat vaak resulteert in meer potentiële klanten en dus meer omzet. Bovendien kun je door het inzetten van SEO besparen op betaalde advertenties!

Wat doet een SEO bureau?


Een SEO bureau voert werkzaamheden uit die jouw online vindbaarheid optimaliseren. Belangrijke aspecten van deze werkzaamheden zijn technische optimalisaties, het creëren van zoekmachine-vriendelijke content en linkbuilding.


Wat houdt het 6-maanden verkenningstraject in?

Het 6-maanden verkenningstraject kun je zien als een soort proefperiode. Wij werken bewust met een periode van zes maanden omdat we de tijd nodig hebben om de strategie vorm te geven, te implementeren en aanpassingen aan de website tijd nodig hebben om opgenomen te worden in het algoritme van Google. In deze periode evalueren we onze samenwerking tussentijds en een maand voor het einde. Zo weet jij ten alle tijden wat er gedaan is en wat de resultaten van onze samenwerking zijn. Als het verkenningstraject voorbij is komen we met een nieuwe planning en gaan we een samenwerking aan van 1, 2 of 3 jaar. 

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

SEA is het adverteren in Google. Je betaalt dus een bedrag om bovenaan te staan in de zoekresultaten van Google. Je betaalt dus per bezoeker. Stop je met betalen voor SEA, dan vervalt je positie direct. Daarnaast is SEO een duurzame investering en een lange termijn strategie. Behaalde topposities blijven behouden, waardoor je je investering terugverdient middels een vaste stroom van bezoekers.

Wat is lokale SEO?

Bij lokale SEO is er sprake van een lokale zoekintentie bij de zoekopdracht in Google. Hierbij zoeken bezoekers bijvoorbeeld op een bepaalde zoekterm plus een geografische locatie. Bij lokale SEO ligt de focus op het behalen van topposities in Google in je eigen regio. Lokale SEO is dus met name interessant als jouw klanten voornamelijk uit de regio komen.

Wat zijn de diensten die jullie als SEO bedrijf aanbieden?

Als SEO specialisten richten we ons op de drie belangrijkste aspecten van zoekmachine optimalisatie: technologie, content en autoriteit. Dit houdt in dat we je website technisch optimaliseren, hoogwaardige content creëren en door middel van linkbuilding een sterk linkprofiel ontwikkelen. Daarnaast kan je bij ons terecht voor lokale SEO, website migratie en het configureren van Google Analytics!

Wat onderscheidt jullie als SEO bedrijf van de concurrentie?

Wij staan voor openheid en transparantie. We gaan je niet beloven dat je zomaar nummer één wordt in de Google rankings, als dat niet haalbaar is. Onze strategie begint met het gezamenlijk beoordelen van de haalbaarheid van jouw doelen en het verkennen van alle beschikbare mogelijkheden. Zo ben je altijd volledig geïnformeerd over wat je kunt verwachten, waardoor toekomstige teleurstellingen voorkomen worden.

Vragen over SEA:

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

SEA is het adverteren in Google. Je betaalt dus een bedrag om bovenaan te staan in de zoekresultaten van Google. Je betaalt dus per bezoeker. Stop je met betalen voor SEA, dan vervalt je positie direct. Daarnaast is SEO een duurzame investering en een lange termijn strategie. Behaalde topposities blijven behouden, waardoor je je investering terugverdient middels een vaste stroom van bezoekers.

Performance Max

Een vrij nieuw campagne type is Performance Max. Deze campagnes zijn een combinatie van Search-, Display, Video- en Shopping advertenties. Deze combinatie optimaliseert de verschillende indelingen voor nog betere en gepersonaliseerde advertenties. Belangrijk aan Performance Max advertenties is dat deze worden geautomatiseerd op basis van machine learning en A.I. Je geeft de controle dus (deels) uit handen aan Google.



  • Nieuwe doelgroepen bereiken

  • Grote schaal mensen bereiken

  • Multi-channel bereik

Discovery Ads

Discovery Ads tonen visuele advertenties op 3 verschillende Google-platforms; Gmail, Youtube en Google Discover. Deze ads zijn ontworpen om miljoenen potentiële klanten te bereiken op momenten van ontdekking. Zo kun je de merkinteractie en betrokkenheid voor een gerichte doelgroep maximaliseren.



  • Grote schaal conversies genereren

  • Nieuwe doelgroepen bereiken

  • Opnieuw contact leggen met waardevolle klanten

Google Display

Display campagnes plaatsen visueel aantrekkelijk advertenties op websites binnen het gigantische netwerk van Google. Je adviseert door middel van banners die erg effectief zijn voor het vergroten van je online zichtbaarheid en het opbouwen van je naamsbekendheid.



  • Visuele Aantrekkingskracht

  • Merkbekendheid opbouwen

  • Brede doelgroep bereik

Google Remarketing

Google Remarketing laat je adverteren bij potentiële klanten die jouw website al eerder hebben bezocht. Om twijfelende klanten toch te overhalen is deze manier van adverteren ideaal. Hiermee herinner je de klant aan de product/dienst om de kans te vergroten dat ze terugkeren.



  • Betrokkenheid van bezoekers

  • Verbetering merkherkenning

  • Verhoging conversiekansen

Google Search

De meest gebruikte manier van SEA is Google Search. Dit zijn de gesponsorde resultaten boven de organische zoekresultaten wanneer je een zoekopdracht in Google uitvoert. Search Ads geven jou de mogelijkheid om jouw advertentie te tonen aan gebruikers die actief zoeken naar jouw product/dienst.



  • Doelgericht adverteren

  • Direct zichtbaar in zoekresultaten

  • Meetbare resultaten

Google Shopping

Wanneer je producten verkoopt is het belangrijk om visueel te adverteren. Google Shopping stelt webshops in staat om productadvertenties met afbeeldingen samen met prijsinformatie te tonen, waardoor gebruikers eenvoudig relevante producten kan vinden.



  • Visuele presentatie

  • Productinformatie in één oogopslag

  • Gericht op specifieke producten

Zet de eerste stap in de juiste richting

Wil je weten hoe je sneller je resultaat bereikt? Vul het formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op.


"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ontvang het laatste nieuws van Go Online!

Wij versturen maximaal 1 keer per kwartaal een e-mail.