Maak kennis met Ermin

Gepubliceerd: 17 maart 2025
Bijgewerkt: 03 april 2025
Leestijd: 5 minuten

Inhoudsopgave

Kun je jezelf kort voorstellen en hoelang werk je al bij Go Online?

Ik ben Ermin en sinds maart ben ik werkzaam bij Go Online als SEO specialist. Ik ben geboren in Nijmegen, getogen in Malden, en van origine Bosnisch. Momenteel woon ik Lent.


Anderhalf jaar geleden rondde ik mijn studie Communicatie- en Informatiewetenschappen af. Daarna werkte ik als Online Marketeer bij een webdevelopmentbureau, waar ik ontdekte dat SEO bij me past. Vooral de combinatie van analytisch, strategisch en creatief werken spreekt me enorm aan. Nu wil ik mijn kennis en vaardigheden op het gebied van SEO verder uitbouwen.


Hoe ben je in deze branche terechtgekomen? Wat trok je aan in het werken in SEO?

Tijdens de opleiding Business Innovation kwam ik aanraking met marketing. Ik kreeg onder andere les over marketing, communicatie en branding. Ik weet nog dat ik toen het idee had dat het iets voor mij zou kunnen zijn.


Ergens in de laatste maand van mijn stageperiode stopte de marketingmedewerker van het bedrijf met de functie. Ik zag dat als mijn kans om het marketingvak te kunnen ervaren en pleitte voor een bijbaan. Ik mocht toen twee dagen per week werken in de marketing. Daar hield ik me vooral bezighield met het verbeteren van de website, het maken van content voor de sociale media kanalen en social advertising. Uiteindelijk heb ik daar naast mijn studie twee jaar als parttime online marketeer gewerkt.


Na het afronden van de opleiding wilde ik verder in de marketing, maar wel in een nieuwe omgeving. De coronapandemie brak toen echter uit, waardoor de banen niet voor het oprapen lagen. Ik moest handelen en koos ervoor om in zo een crisistijd te investeren in mijzelf; om een verdiepingsslag te maken en mijn kennis te verrijken besloot ik om nog een opleiding te volgen. Ik heb toen de opleiding Communicatie- en informatiewetenschappen, met als specialisatie Communicatie en beïnvloeding, gevolgd en afgerond. Gedurende de opleiding werkte ik als zzp-marketingspecialist. Dat heb ik twee jaar lang gedaan. Tijdens deze periode kwam ik voor het eerst in praktijk in aanraking met SEO.


Het zzp’en was voor mij een tussenoplossing. Ik wilde graag in een team werken. En het liefst voor een bureau. Via-via kwam ik toen bij een webdevelopmentbureau terecht. Hier heb ik iets langer dan een jaar als online marketeer gewerkt, waar ik voornamelijk verantwoordelijk was voor de SEO-werkzaamheden. Tijdens deze functie ontdekte ik dat ik verder wilde in de SEO. En nu zit ik hier.


Waar haal jij je inspiratie vandaan als je aan een nieuw project begint?

Frankwatching en Emerce zijn altijd belangrijke inspiratiebronnen voor me geweest. Ook kijk ik weleens naar hoe en wat andere grote marketingbureaus doen. Als ik voor een specifieke klant inspiratie nodig heb, dan kijk ik naar wat de concurrenten in de branche doen.


Welk onderdeel van je werk vind je het leukste?


De combinatie tussen strategie, analyse en creativiteit. De diversiteit van het vak. Je zou kunnen zeggen dat SEO een onderdeel van marketing waar alle principes van marketing samenkomen.


Wat vind jij het leukste aan samenwerken met klanten?

Het behalen van resultaten voor de klant geeft mij voldoening. Als daar een glimlach van de klant van af komt, dan spiegelt dat. Ergens vind ik het ook wel leuk om aan de klanten uit te leggen wat SEO precies inhoudt.


Wat doe je graag in je vrije tijd? Heb je hobby’s of passies waar je helemaal in opgaat?

Ik spendeer graag tijd door met mijn vrienden. We zien elkaar bijna elk weekend wel. Daarnaast sport ik graag. Ik fitness twee keer per week en op zondag sta ik weleens op de padelbaan. Mijn 20-jarige amateurcarrière in het voetbal is twee jaar geleden ten einde gekomen, maar toch blijft het kriebelen, dus dat zou er nog bij kunnen komen.


Als ik thuis ben, lees ik graag, luister ik graag naar muziek of ben ik bezig met het afkijken van de IMDB top 250. Ook kijk ik graag naar voetbal en Formule 1.


Heb je een favoriete plek waar je tot rust komt of juist inspiratie opdoet?

Lezen of wandelen is mijn manier om tot rust te komen of inspiratie op te doen. Vanuit mijn woning in Lent loop ik via de dijk naar het eilandje aan de Waal en weer terug. Daarnaast kom ik ook tot rust na een goede sportsessie.


Wat is jouw ultieme guilty pleasure?


Guinness bier, Roti bestellen of warm brood met Nutella. Of alles tegelijk.


Wat is jouw gouden tip voor bedrijven die willen investeren in hun online zichtbaarheid?

Neem de filosofie aan om dé kennisdeler of autoriteit te worden binnen jouw branche. SEO is een langetermijninvestering. Door het te koppelen aan je missie of visie kun je, gezien het een langetermijninvestering is, draagvlak voor jezelf en je bedrijf creëren.


Welke digitale trend binnen SEO mogen mensen echt niet missen in 2025?


Google AI overview. De AI gaat het voor de bezoeker die op zoek is naar informatie makkelijker maken om zijn informatie te vinden door deze direct te tonen. Deze haalt de AI van een (autoritaire) website af. Het nadeel ervan is dat de website waar de informatie van gehaald wordt, het bezoek mist. Voor ons als SEO-specialisten kleven er ook veel nadelen aan, maar je kan er niet omheen dat dit een grote gebeurtenis zal zijn binnen de SEO in 2025.


Gerelateerde artikelen

28 maart
5 minuten
24 maart
5 minuten
17 maart
5 minuten

Zet de eerste stap in de juiste richting

Wil je weten hoe je sneller je resultaat bereikt? Vul het formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op.


"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ontvang het laatste nieuws van Go Online!

Wij versturen maximaal 1 keer per kwartaal een e-mail.