Online marketing tools

Een sterke marketingstrategie kan niet zonder de juiste online marketing tools. Het helpt bedrijven om marketingwerkzaamheden slimmer, sneller en effectiever uit te voeren. Maar wat zijn marketing tools precies? Simpel gezegd zijn het softwareoplossingen die processen binnen marketingstrategieën ondersteunen, automatiseren en optimaliseren. Hierbij kun je denken aan SEO tools of e-mailmarketing platformen om e-mailmarketing te automatiseren.
Het gebruik van de juiste marketing tools zorgt in veel gevallen voor tijdbesparing maar misschien nog wel belangrijker, diepgaande inzichten in klantgedrag, prestaties en kansen. Hierdoor kun je beter onderbouwde beslissingen nemen en je strategie continu optimaliseren.

SEO tools

Rankings in zoekmachines worden bepaald door veel verschillende factoren. Door het gebruik van een SEO tool kun je een heel aantal van deze factoren eenvoudig monitoren. Een van de belangrijkste functies van een SEO tool is het bijhouden van posities van zoekwoorden. Je wilt natuurlijk wel weten of jouw investeringen in SEO impact hebben. Verder bevatten veel tools een linkbuilding tool waarmee je jouw backlinkprofiel beheert en nieuwe kansen ontdekt. Ook kun je eenvoudig (technische) SEO verbeteringen van de website achterhalen met een website audit.

E-mail marketing tools

Een effectieve e-mailstrategie kan niet zonder een e-mailmarketing tool. Een veelgebruikte tool is Mailchimp. Dit is een uitgebreide e-mail tool om mailcampagnes op te zetten en te beheren. Ook is e-mail automation mogelijk. De tool kan gekoppeld worden aan bijna elk CMS waardoor je heel eenvoudig acties op de website op kunt volgen met e-mail. Denk hierbij aan bestellingen, invullen van contactformulieren of aanvragen van offertes. Het automatiseren van deze taken bespaart veel tijd.

Leadgeneratie

Leadgeneratie is essentieel voor het aantrekken van waardevolle leads die omgezet kunnen worden naar klanten. Met het gebruik van een leadgeneratie tool wordt het vinden van nieuwe leads een eitje. Een voorbeeld van een dergelijke tool is Leadinfo. Deze tool helpt bij het identificeren van websitebezoekers en het verstrekken van cruciale bedrijfsinformatie.

Product feed management

Product feed management tools, zoals Channable, zijn essentieel voor e-commerce bedrijven die adverteren of verkopen via externe platforms zoals Bol.com of marktplaats. Met Channable kunnen bedrijven moeiteloos product feeds beheren en optimaliseren voor diverse online verkoopkanalen. Deze krachtige tool biedt niet alleen de mogelijkheid om productinformatie te bewerken en te verbeteren, maar stroomlijnt ook de distributie naar verschillende platforms.

De juiste tools kiezen

Er zijn ontelbaar veel online marketing tools. Dat maakt het kiezen van de marketing gereedschappen een hele opgave. Een weloverwogen keuze begint bij helder inzicht in je doelen. Vraag jezelf af: Wat wil ik bereiken met deze tool? Als je al voor jezelf weet voor welke tak van online marketing en met welk doel je een tool wilt in gaan zetten, kun je al veel gerichter zoeken. Heb je een aantal vergelijkbare tools op het oog? Vergelijk dan goed de functionaliteiten met elkaar om te bepalen welke het beste matcht bij jouw wensen. Vaak is er ook een gratis proefperiode zodat je de verschillende functionaliteiten kunt testen en de toegevoegde waarde kunt beoordelen.

Samenwerken met ons?

Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe wij jullie bedrijf kunnen helpen aan meer resultaat door slimme strategieën en synergie tussen SEO, SEA en WEB. 


"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ontvang het laatste nieuws van Go Online!

Wij versturen maximaal 1 keer per kwartaal een e-mail.