Stone Company is al meer dan 25 jaar de specialist op het gebied van luxe design badkamers en unieke sanitairprojecten. De showroom is gevestigd in Rotterdam, waar mensen vanuit heel Nederland naartoe komen om hun droom badkamer te realiseren.
Stone Company is al meer dan 25 jaar de specialist op het gebied van luxe design badkamers en unieke sanitairprojecten. De showroom is gevestigd in Rotterdam, waar mensen vanuit heel Nederland naartoe komen om hun droom badkamer te realiseren.
De webshop van Stone Company is door ons overgenomen van een andere partij. Tijdens deze overname is er door ons een technische analyse gemaakt. Uit deze analyse kwam naar voren dat er nogal wat problemen waren omtrent de performance van de website en er weinig was nagedacht over de gebruiksvriendelijkheid van de webshop. Daarom zijn wij aan de slag gegaan met het uitwerken van een uitgebreide backlog waaraan prioriteiten zijn gekoppeld. Inmiddels zijn er al een flink aantal projecten opgepakt, hieronder geven we een aantal voorbeelden.
Nadat we onderzoek hadden gedaan waren de conclusies dat de homepage, productdetailpagina en winkelmand conversie remmende elementen bevatten. Daarom zijn we aan de slag gegaan om al deze pagina’s opnieuw te ontwerpen, te valideren en daarna geïmplementeerd. Daarnaast was de mobiele versie van de website nog niet zoals gewenst. Wij hebben pagina voor pagina de website op een mobiel geanalyseerd en alle pijnpunten eruit gehaald.
Stone Company heeft als core business het ontwerpen en realiseren van maatwerk badkamers. Om deze projecten weer te geven op de website als case was er een project omgeving ontwikkeld. Echter was deze omgeving vrij statisch en voorzien van weinig content. Daarom zijn wij aan de slag gegaan met het ontwerpen van een nieuw design voor deze pagina en zijn we in samenwerking met Stone Company een-voor-een alle projecten opnieuw aan het schrijven, voorzien van afbeeldingen en alle details om de bezoekers mee te nemen in deze prachtige projecten.
Stone Company was nog niet actief bezig met het schrijven van blog artikelen. Daarom hebben wij een blog omgeving ontwikkeld die voldoet aan de hedendaagse eisen.
Als eerste is er voor aanvang van het traject een uitgebreide nulmeting en SEO-analyse uitgevoerd. Dit is een standaard procedure in al onze SEO-trajecten omdat dit de basis vorm van de samenwerking. Uit deze analyses kwam sterk naar voren dat Stone Company op alle drie de pijlers van SEO (techniek, content & autoriteit) nog een hoop te verbeteren had. Hieronder geven we enkele praktijkvoorbeelden.
De categorie pagina’s van een webshop zijn misschien wel dé belangrijkste pagina’s. Met name omdat hier de meeste bezoekers op landen en daar de conversie moet plaatsvinden. De categorie pagina’s van Stone Company bevatten veel duplicated content (dubbele content), waardoor deze niet goed scoorden in Google. Daarnaast was de content over geoptimaliseerd en niet geschreven met de eindgebruiker in gedachten. Ook was de structuur van de categorisering nog niet zoals het zou moeten zijn. Er stonden onduidelijke categorieën in met weinig producten, lange URL’s en zonder content. Daarom zijn wij aan de slag gegaan met het herstructureren van de categorieën en het herschrijven van alle teksten. Daarnaast zijn alle pagina’s on-page geoptimaliseerd en is er een duidelijke interne link structuur gecreëerd.
Content is king, dat weten we al jaren. Omdat Stone Company nog maar weinig deed met het schrijven van content voor hun eindgebruikers zijn wij aan de slag gegaan met bloggen en het opzetten van stijlen pagina’s. Deze stijlen pagina’s bevatten informatieve content om de bezoeker te inspireren en de laatste trends mee te geven.
Stone Company heeft een groot aantal A-merken die ze verkopen. Echter waren er nog geen specifieke pagina’s gecreëerd omtrent deze merken en ook niet in combinatie met merk en series en merk en producten. Wij hebben daarom pagina’s aangemaakt met unieke content die producten tonen van een specifiek merk of van een specifieke serie. Daardoor kunnen we veel beter inspelen of specifieke behoeftes van de klanten.
We merkten dat bezoekers behoefte hadden aan antwoorden op vragen als “wat kost een badkamer” en “wat is een buitendouche”? Allemaal specifieke vragen over product gerelateerde onderwerpen of over de kosten van een product. Daarom zijn we aan de slag gegaan met een zoekwoord onderzoek, waar gekeken is naar welke vragen zoeken klanten nu van Stone Company. Deze vragen zijn daarna allemaal uitgewerkt en geplaatst op de website.
Stone Company had met name behoefte aan een gedegen interne linkstructuur. Pagina’s bevatten namelijk veel te veel interne links en er zat geen strategie achter. Wij zijn aan de slag gegaan met het maken van een nieuwe interne link structuur en hebben daarnaast ingezet op externe linkbuilding.
Door het verbeteren van de mobiele versie van de website, conversie verhogende elementen toe te voegen en volledig de focus op SEO te leggen hebben we een stijging van maar liefst 35% van het conversiepercentage weten te realiseren en 2% meer transacties.
Om de conversie op de website te verhogen hebben we na overname van de website direct het bestelproces onder de loep genomen.
Tijdens onze analyse bleek dat de winkelmand niet naar behoren werkte en niet gebruiksvriendelijk was ingericht hier hebben we diverse aanpassingen aan gedaan om dit te verhelpen.
Tegelijk was alles op de website zwart-wit, zelfs de call-to-action buttons waarmee bezoekers producten aan hun winkelmand moeten toevoegen. Daar hebben we besloten dat de kleur moet worden aangepast zodat deze meer attentiewaarde heeft en de stap naar conversie kleiner wordt.
EKI is een fabrikant van oplossingen in celrubber, schuim en rubber. Al sinds 1875 is EKI actief en gaat van generatie op generatie verder. In 2021 wisten zij de B2B Shopping Award te winnen!
Wil je weten hoe je sneller je resultaat bereikt? Vul het formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op.
"*" geeft vereiste velden aan